
Juan Carlos Martel Bayod serveix a Federico García Lorca la tragèdia d’una dona que no pot tenir fills sota la pressió social i el desig de ser mare. Amb espai escènic de Frederic Amat i música de Raül Refree
Yerma és la protagonista i dona títol a una de les peces més aplaudides de Federico García Lorca. Un poema tràgic en tres actes que mostra el conflicte intern d’una dona que no aconsegueix ser mare. Ella viu aquesta frustració en un entorn que fa indispensable la maternitat en una dona casada, les principals funcions de la qual són la casa i els fills. I, dins seu, l’instint maternal lluita contra la repressió i l’obligació imposada.
La pressió social sobre la dona és un tema recurrent de l’autor, especialment en la maternitat, les aparences o la fatalitat del destí. I és present en les tres peces que conformen la trilogia rural: Bodas de sangre (1933), Yerma (1934) i La casa de Bernarda Alba (1936). Tres tragèdies que uneixen mite, poesia i realitat en tres retrats de dona oprimida i alhora alliberada.
Intèrprets: Joan Amargós, María Hervás, David Menéndez, Bàrbara Mestanza, Isabel Rocatti, Yolanda Sey i Camila Viyuela.
(Camila Viyuela no podrà fer la gira de Yerma, ja que estarà a la recta final del seu embaràs. La substituirà la Marta Ossó)
Vestuari: Frederic Amat i Rosa Esteva
Música original: Raül Refree
So: Roc Mateu i Raül Refree
Il·luminació: Maria Domènech
Vídeo: Joan Rodon
Assessora de moviment: Lali Ayguadé
Activitats Relacionades:
-
And here I am
The Freedom Theatre (Palestina)
Divendres 9 de maig de 2025, 20 h
Teatre Principal d’Olot -
-
La Visita
Celobert Grup de Teatre de Sant Sadurní d'Anoia
Dissabte 10 de maig de 2025, 19 h
Els Catòlics -
-
The Divination Palace
Jim Parris & Xumo Nunjio
Dijous 15 de maig de 2025, 20 h
Teatre Principal d’Olot -
-
The Divination Palace
Jim Parris & Xumo Nunjio
Divendres 16 de maig de 2025, 20 h
Teatre Principal d’Olot -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
La festa de l’Impro
Alumnes de Teatre i Improvisació de l'EME
Dimecres 11 de juny de 2025, 20 h
Teatre Principal d’Olot -
-
-
-
-
El món peta
Alumnes de Creació teatral de l'EME
Diumenge 15 de juny de 2025, 19 h
Teatre Principal d’Olot -
-