“Dolores Gil de Pardo. Dos anys a Olot (1869-1870)”
LA VITRINA DEL TRIMESTRE
9 de gener - 31 de març de 2023, Arxiu Comarcal de la Garrotxa
Entrada gratuïta
HORARI D'OBERTURA:
De l'1 de juny al 30 de setembre: de dilluns a divendres, de 8 a 15 h / De l'1 d'octubre al 31 de maig: de dilluns a divendres, de 9 a 14 i de 15.30 a 18 h
VITRINA DEL TRIMESTRE

Dolores Gil de Pardo (Almonacid de la Sierra,1842-Saragossa, 1876) va ser la primera dona que va fer fotografies a Olot. S’havia instal·lat amb el seu marit i també fotògraf Bernardino Pardo al número 3 de la plaça de Sant Francesc d’Assís, qui sap si un altre domicili de pas d’aquesta família viatgera, potser una fonda o un habitatge amb prou espai per instal·lar una petita galeria fotogràfica per als retrats. Les imatges de Dolores Gil de Pardo que coneixem són retrats en format carte de visite d’olotins benestants, atrets per aquesta novetat fotogràfica.
La situem amb certesa a la nostra ciutat l’11 de juny de 1869, gràcies a la inscripció del seu fill Enrique al registre civil municipal d’Olot; i està documentat que l’any 1870 està empadronada a Saragossa. Unes dades que ens han permès datar la primera vista panoràmica d’Olot, de la qual n’és autora, l’any 1869.
Organitza: Arxiu Comarcal de la Garrotxa
Entrada gratuïta
HORARI D'OBERTURA:
De l'1 de juny al 30 de setembre: de dilluns a divendres, de 8 a 15 h / De l'1 d'octubre al 31 de maig: de dilluns a divendres, de 9 a 14 i de 15.30 a 18 h
VITRINA DEL TRIMESTRE
Activitats Relacionades:
-
10 anys al puig del Roser
LA VITRINA DEL TRIMESTRE, 16
14 d'abril - 30 de juny de 2023
Arxiu Comarcal de la Garrotxa -
Pintures de Pascal Diolosa
" Primera edad" - "Pascualino"
3 de febrer - 3 de març de 2023
Cafè Art Fontanella XII -
-
Pintures de Carme Amat
“Amb la mirada dels anys”
7 d'abril - 5 de maig de 2023
Cafè Art Fontanella XII -
Pintures d’Enric Colldecarrera
“Homenatge a Jackson Pollock”
5 de maig - 2 de juny de 2023
Cafè Art Fontanella XII -
-
“Je t’aime, Mannequin”- Escultures de Juan de la Cruz
Projecte “Garrotxa Underground”
17 de març - 19 d'abril de 2023
L’Àmbit – Espai d’Art -
-
-
“40 anys d’Arxiu Comarcal de la Garrotxa i 10 al puig del Roser”
7 d'abril - 1 de setembre de 2023
Sala d’actes de l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa -
“Joan Llor. Mestre fuster d’Olot (1742-1805)”
4 de març - 13 d'agost de 2023
Sala Oberta del Museu de la Garrotxa -
“Un mar de plàstic”
Martí Albesa
18 de maig - 15 d'agost de 2023
Sala Oberta 2 del Museu de la Garrotxa -
“L’Abecedari volcànic”
24 de febrer - 31 de març de 2023
Sala d’actes de l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa