En total s’han agafat 17.513 entrades, una xifra superior a les anteriors temporades, ja que amb la pandèmia s’han hagut d’agafar entrades també per als espectacles gratuïts a l’aire lliure.

De mitjana, cada persona ha agafat entrades per 2,76 espectacles.

La temporada cultural que organitza i ofereix Olot Cultura des de setembre fins a agost, just abans de les Festes del Tura, s’ha tancat amb la venda de 17.513 entrades. Aquesta xifra supera la del 2020 —12.791—, la qual cosa és normal perquè era l’època de l’auge de la pandèmia, i també presenta millors resultats que els del 2019 —les entrades adquirides van ser 14.579.

Així doncs, tot i que els aforaments per als espectacles siguin més reduïts per tal de seguir el protocol sanitari, les vendes han patit un augment significatiu per l’obligació de reservar entrades en activitats gratuïtes. I en relació amb això cal destacar dues coses: el 56,6 % de les entrades han estat gratuïtes i pràcticament no s’ha fet venda a taquilla, sinó que la gran majoria de gent ha optat per agafar-les de manera anticipada.

Com és el públic d’Olot Cultura?

Pel que fa al públic que adquireix les entrades per les diverses activitats culturals de la ciutat, cal assenyalar que el 66 % són dones i que aquestes tenen de mitjana 43 anys.

Quant a les edats, s’ha produït un augment en totes les franges —la de 50 a 55 anys continua essent la més nombrosa—, tot i que la que ha tingut un major increment ha estat la que engloba les persones de 35 a 45 anys. Aquest fet ha comportat que el públic s’hagi rejovenit uns set anys de mitjana respecte de fa dos anys, just abans de la COVID-19.

A l’hora d’adquirir les entrades, més del 50 % de les persones n’han comprat, almenys, per a dos espectacles, i d’aquests, un 14 % com a mínim, ho han fet per a tres. En aquest bloc cal destacar els clients que són membres de Societat Anònima, els quals han comprat el 19 % del total de tiquets disponibles i s’han estalviat una mitjana de 40 euros.

Finalment, aquells esdeveniments que han tingut més èxit pel que fa a les vendes també es corresponen amb els que tenen més capacitat de públic. En concret són les quatre sessions del Circ a la plaça, el Sismogràf al Parc, el concert d’El Pot Petit que va tenir lloc al Teatre Principal i l’obra T’estimo si he begut.