La primera estada de l’any a la residència Faber està dedicada a l’urbanisme. Quinze residents d’arreu del món es troben fins a finals de gener per debatre sobre quines respostes han de donar les ciutats petites i mitjanes als reptes del segle XXI. Parlen de com la globalització, les tecnologies de la informació, o la mobilitat modifiquen la forma de la ciutat i la percepció que se’n té. “Volíem reunir gent d’arreu del món que ens ajudés a repensar la ciutat i com planificar urbanísticament Olot”, explica el director de la residència, Francesc Serés.
Entre els residents hi ha la professora d’Urbanisme i Política de la Universitat d’Illinois Brenda Parker, l’escriptora novaiorquesa Monica Datta, l’escriptora i urbanista catalana Maria Sisternas, l’arquitecta i paisatgista italiana Alessandra Romeo, l’investigador en disseny i art iraquià Mo Sirra, l’arquitecte de Zimbàue Maxwell Mutanda, l’escriptor i historiador de la Catalunya Nord Etienne Rouziès, la il·lustradora catalana Clara Nubiola, l’arquitecte i director de cinema canadenc Aristofanis Soulikias, l’especialista en urbanisme i política nord-americana Jessica Wurwang, la politòloga catalana Sofia Royo, l’arquitecta nord-americana Anne D. Mccullogh, l’arquitecta iraniana Negin Armioun, la periodista ambiental russa Angelina Davydova i l’economista nord-americà Ghadeer Mansour.
A part de debatre sobre el futur de les ciutats petites i mitjanes com Olot, els residents també fan activitats a escoles, instituts i universitats. Per exemple, Alessandra Romero treballa el paisatge des de la creativitat amb els alumnes de 5è de primària de l’Escola Pia d’Olot. Els residents també participen dels processos de treball del PIAM de millora del Nucli Antic d’Olot.
Un cop marxin els residents urbanistes, a Faber arribaran hackers informàtics que participen d’una marató de hackers organitzada conjuntament amb l’Amical Wikimedia del 2 al 4 de febrer. Després, del 19 de febrer al 4 de març, es reuniran a Faber un grup de matemàtics i al març tindran lloc dues estades: una sobre energies renovables i una altra sobre dansa. A l’abril es treballarà la innovació pedagògica i al maig, la robòtica.