“1923, Josep Danés transforma Núria”
17 de novembre de 2023 - 23 de febrer de 2024, Arxiu Comarcal de la Garrotxa
Activitat gratuïta
HORARI D'OBERTURA:
De l'1 de juny al 30 de setembre: de dilluns a divendres, de 8 a 15 h / De l'1 d'octubre al 31 de maig: de dilluns a divendres, de 9 a 14 i de 15.30 a 18 h
El 15 d’agost de 1923 es posava la primera pedra del complex del nou santuari-hotel de Núria, un projecte de l’arquitecte del bisbat d’Urgell Josep Danés i Torras (Olot, 1891-1955), membre de la segona generació d’arquitectes noucentistes. Durant els seus 32 anys de servei al santuari, Danés també va assessorar en la restauració de la marededeu romànica, el reaprofitament de les diverses parts de l’antic retaule barroc desmuntat i l’elaboració del disseny d’una gran diversitat d’objectes, que incorporen l’estètica art-déco, com ara baranes de forja, làmpades, altars, guardaesquís, fusteria amb vidres, dissenys per al paviment amb gres dels menjadors de l’hotel, així com la seva decoració pictòrica.
L’exposició, a cura del professor de la UdG Joaquim Maria Puigvert i Solà, arriba a Olot tot just després de la seva inauguració i estada a Núria i s’ha elaborat a partir de la documentació de l’arquitecte Josep Danés que custodia l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa.
Organitza: Arxiu Comarcal de La Garrotxa
Activitat gratuïta
HORARI D'OBERTURA:
De l'1 de juny al 30 de setembre: de dilluns a divendres, de 8 a 15 h / De l'1 d'octubre al 31 de maig: de dilluns a divendres, de 9 a 14 i de 15.30 a 18 h
Activitats Relacionades:
-
-
“Umbría”, de Rubén Lahuerta Morales
Exposició de fotografia
6 de febrer - 6 de març de 2026
Cafè Art Fontanella XII -
“Paisatges”, de Josep Torrent
Exposició de fotografia
7 de febrer - 7 de març de 2026
Cafè Art Fontanella XII -
Mostra de treballs de la il·lustradora Janina Bach Pujol
8 de gener - 27 de març de 2026
Escola Municipal d’Expressió -
-
“Aigua, color i una mica de ciència”, d’Alba Ayats Fraile
7 de març - 4 d'abril de 2026
Cafè Art Fontanella XII -
-
-
“Catalunya a través dels ulls d’un guiri”
Exposició de fotografia d'Enno de Jonge (Amsterdam, 1967)
1 de maig - 5 de juny de 2026
Cafè Art Fontanella XII -
“Ecotons vitals i mateirals”, d’Iris Ramon Taribò
Exposició d'escultura
2 de maig - 6 de juny de 2026
Cafè Art Fontanella XII -
-
“Souls of the world”, de Beatriz Bearden
Exposició de dibuix i pintura
5 de juny - 3 de juliol de 2026
Cafè Art Fontanella XII -
“RCR Arquitectes: arrels i ales”
Un viatge dels inicis a l’actualitat
14 de març - 9 d'agost de 2026
Hospici












