Les criades, de Jean Genet
Cia. La Funerària
Diumenge 30 de març de 2025, 18 h, Teatre Principal d’Olot

La Cia. La Funerària presenta de nou el clàssic teatral Les Criades des d’un enfocament completament diferent.
Després de la calorosa acollida que va tenir a les representacions del passat mes de gener a Can Trincheria, la companyia teatral aborda de nou l’obra Les Criades des d’un enfocament completament diferent.
Del realisme del saló burgès a Can Trincheria passa a l’expressionisme escènic al Teatre Principal d’Olot; de la paraula i la fidelitat al guió de Jean Genet passa al gest i la plasticitat d’una interpretació lliure de l’obra del gran autor.
En aquest segon abordatge, la companyia proposa un joc de miralls on les emocions traspuen i ballen mostrant-se més enllà del que les paraules són capaces d’expressar. En una única actuació la companyia vol compartir amb la ciutat d’Olot aquest treball com a record profund i emotiu al gran personatge que ha estat i sempre serà Xavier Ruscalleda, fundador i inspirador de La Funerària, i fundador i inspirador de tants i tants altres projectes socials i culturals que han anat sorgint al llarg d’aquestes dècades a la ciutat d’Olot.
Va per tu, Rusca.
Després de l’actuació, a les 20 h, hi haurà la presentació del nou Espai Rusca – LaborActori Cultural amb un brindis obert a tothom.
Direcció: Xavier Ruscalleda i Laia Canosa
Interpretació: Pedro Carrizosa, Josep Jou, Irina Julià, Albert Mach i Anna Reixach
Regidoria: Cinta Sans
Vestuari: Anna Rodríguez
Il·luminació: Quico Gutiérrez
Vestuari: Cia. La Funerària
Escenografia: Xavier Ruscalleda
Activitats Relacionades:
-
And here I am
The Freedom Theatre (Palestina)
Divendres 9 de maig de 2025, 20 h
Teatre Principal d’Olot -
-
La Visita
Celobert Grup de Teatre de Sant Sadurní d'Anoia
Dissabte 10 de maig de 2025, 19 h
Els Catòlics -
-
The Divination Palace
Jim Parris & Xumo Nunjio
Dijous 15 de maig de 2025, 20 h
Teatre Principal d’Olot -
-
The Divination Palace
Jim Parris & Xumo Nunjio
Divendres 16 de maig de 2025, 20 h
Teatre Principal d’Olot -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
La festa de l’Impro
Alumnes de Teatre i Improvisació de l'EME
Dimecres 11 de juny de 2025, 20 h
Teatre Principal d’Olot -
-
-
-
-
El món peta
Alumnes de Creació teatral de l'EME
Diumenge 15 de juny de 2025, 19 h
Teatre Principal d’Olot -
-