fbpx

Una professional de la gestió cultural fa un acompanyament per ajudar els barris a organitzar una proposta cultural.

Aquesta tardor hi participen Vivendes Garrotxa, Sant Roc i Montolivet i, en els tres barris, es podrà veure un espectacle familiar gratuït.

El projecte Cultura als barris té per objectiu oferir un aprenentatge sobre com organitzar una activitat cultural a les associacions de veïns dels barris d’Olot que ho desitgin. Després de fer una crida s’hi van interessar sis barris, tres dels quals (Vivendes Garrotxa, Sant Roc i Montolivet) participen de la iniciativa aquesta tardor.

Durant unes setmanes, les associacions de veïns dels barris participants reben un acompanyament per part d’una professional de la gestió cultural que els guia en tot el que comporta organitzar un esdeveniment cultural: tria de l’espectacle, cerca de la data, contractació de la companyia, necessitats de llum i so, comunicació, muntatge de l’espai (escenari, cadires, camerinos…). A més a més, al final de tot plegat, se’ls donarà una guia detallada de tots els passos que cal fer i tot el que s’ha de tenir en compte per organitzar un espectacle. L’objectiu és que, després d’aquest acompanyament, tinguin les eines i el coneixement necessari per poder-ho fer sols.

Fruit de tot aquest treball, aquesta tardor es podran veure tres propostes familiars als tres barris de la ciutat que hi participen.

El projecte Cultura als barris, que va néixer i es va desenvolupar durant tres anys en el marc dels pressupostos participatius, ha comptat aquest 2025 amb un pressupost total de 20.000 euros que també ha inclòs un procés participatiu al passeig de la Muralla.
La voluntat és que el projecte continuï de cara al 2026 i que hi puguin participar els altres barris que ho havien demanat.

PROGRAMACIÓ DE CULTURA ALS BARRIS DE LA TARDOR DE 2025

Puck i la seva troupe
Companyia Tombs Creatius
Diumenge 12 d’octubre, de 16 a 19 h, Vivendes Garrotxa
Un microfestival al voltant de l’animació, amb cinema de petit format, jocs de carrer i il·lustració en viu.
El cinema més petit del món viu una revolució. Els personatges animats han decidit rebel·lar-se i sortir de la pantalla de la petita caravana PUCK per a fer-ne de les seves entre el públic. Animals fantàstics, monstres, petites criatures imaginàries, gegants, infants somiadors, fantasmes i insectes estrafolaris envaeixen el carrer i el prenen com a escenari per a explicar en directe les seves pròpies històries. No en tenen prou amb dues dimensions! El joc necessita un món més gran i també mans imaginatives i ments obertes que el facin real. Tota la troupe de la PUCK està disposada a posar el món de cap per avall, a viure les aventures animades que ens proposen els seus jocs i, fins i tot, a dibuixar-nos de nou, a recrear-nos al mural d’il·lustració en directe per convertir-nos en uns personatges més d’aquesta colla inacabable. Tan infinita com ens puguem i vulguem arribar a imaginar.

Rucs, la maledicció del bruixot
Companyia La Pera Llimonera
Dissabte 22 de novembre, 18 h, Casal Cultural d’Andalusia (Sant Roc)
Fa molt de temps, en un país molt llunyà, un poderós rei marxa a la Guerra del Cigró. En la seva absència, el Rei confia el seu regne i la seva filla, la princesa Caterina, al Mag de la Berruga Verda qui, més que un mag, és un bruixot amb molt males intencions. Seduït per la bellesa de la princesa i amb l’afany de conquistar el tron li demana la seva mà, però Caterina li dona carabasses. Aleshores el bruixot, en un atac de gelosia, llança un malefici sobre la princesa.

Gota
Txema Muñoz
Dissabte 20 de desembre, 12 h, plaça de Sant Pere màrtir
Un espectacle de clown i màgia que juga amb l’absurd per parlar-nos de l’aigua, el recurs més preuat i escàs del planeta.
Sota un sostre de núvols, al mig del carrer, un cubell recull l’aigua que ja no cau del cel. La pluja ha desaparegut i només en queda el record, però Txema Muñoz ens convida a deixar-nos endur per una coreografia d’imaginació i fantasia que brolla gota a gota. Una tassa que apareix del no-res, monedes inquietes, culleres que salten de les butxaques… La màgia es barreja amb el clown i el mim en un joc escènic sense paraules, ple de poesia i picardia. Gota és més que un espectacle: és una metàfora col·lectiva, una invitació a reflexionar sobre la nostra relació amb l’aigua i la responsabilitat que tenim a l’hora de preservar-la. Un got d’aigua esdevé símbol de vida i esperança.
Txema Muñoz, artista amb una trajectòria internacional i reconeixements arreu del món, ens guia cap a un univers on el silenci parla, la comèdia emociona i la màgia ens fa creure de nou en l’impossible.

NOTÍCIES RELACIONADES

Go to Top