Els guanyadors es donaran a conèixer en una gala l’11 de març a Barcelona.

L’Associació Catalana de Crítics d’Art (ACCA) premia cada any els millors espais i iniciatives d’art, el millor projecte artístic, la millor recerca, la millor crítica, el millor comissariat i el millor projecte educatiu.

L’exposició Realisme(s) a Catalunya (1917-1936). Del Picasso clàssic al Dalí surrealista” ha quedat finalista als premis de l’Associació Catalana de Crítics d’Art en la categoria de millor comissariat d’exposició. Competeix amb les exposicions “Feminismes!”, del CCCB; “Un monstre que diu la veritat”, de la Fundació Miró; “Throwback 70, 80, 90, 00”, de la Galeria Estrany-de la Mota; i la mostra de Yamandú Canosa a la Biennal de Venècia. Els guanyadors es donaran a conèixer en una gala que tindrà lloc el pròxim 11 de març a les 19 h a l’Auditori del MACBA de Barcelona.

L’Associació Catalana de Crítics d’Art (ACCA) premia cada any els millors espais i iniciatives d’art, el millor projecte artístic, la millor recerca, la millor crítica, el millor comissariat i el millor projecte educatiu. En total trenta finalistes repartits entre les sis categories. L’ACCA és una associació que agrupa professionals actius en els àmbits de la crítica, la difusió i l’estudi del fet artístic, el comissariat d’exposicions, la museologia, la docència i l’escriptura de l’art.

“Realisme(s) a Catalunya (1917-1936). Del Picasso clàssic al Dalí surrealista” relata les trobades i divergències dels creadors catalans entre el final de la Primera Guerra Mundial i l’esclat de la Guerra Civil espanyola, sacsejats per les grans transformacions socials i polítiques del moment. La mostra exposa el retorn al realisme i el classicisme i reflecteix com es va manifestar en els artistes catalans. L’exposició es pot visitar fins al 31 de maig a la Sala Oberta del Museu de la Garrotxa. És una iniciativa dels Museus de Sitges, els Museus d’Olot i el Museu de Valls i està comissariada per la historiadora de l’art i Doctora en Humanitats Mariona Seguranyes.

Més informació